2022-ben újra szárnyra kap az ingatlanbefektetési piac. Ugyanis akinek van megtakarítása, az most valamilyen kézzelfogható dologba invesztál, így menekítve pénzét az extrém magas infláció elől. Hogyan lehet gyorsan és eredményesen eladni egy házat, lakást vagy éppen egy céges ingatlant? Miért olyan szuper marketing eszköz a virtuális séta, és kinek jelent óriási előnyt?
A kalmárok 58. adásában vendégünk Lengyel Balázs profi fotográfus, a 3Dingatlan.com tulajdonosa. A mikrofonnál ezúttal is Csorba Dániel, Görzsöny Péter és Szűcs Attila ingatlan szakértők.
Dani és a liliputi konyha esete
„Az értékesíteni kívánt ingatlannak volt egy olyan Achilles-sarka, ami alaposan megnehezítette az eladást.”
Ha egyetlenegy előnyt (pedig rengeteg van) kellene megemlítenünk a virtuális ingatlanbejárással kapcsolatban, akkor az nem lenne más, mint az előszűrési funkció.
Dani sztorija dióhéjban: adott egy klassz lakás, liliputi méretű konyhával. Utóbbi egyértelműen negatív sales point, amit nem igazán lehet szépíteni. Már az előzetes telefonos egyeztetések alkalmával elmondta az érdeklődőknek a „hiányosságot”, de ez önmagában nem volt elég.
Ingatlanosként a célunk nem az, hogy minél több embernek megmutassuk a lakást, hanem az, hogy valóban eladjuk.
Ha a helyszínen emiatt eláll a vásárlástól a delikvens, az mindkét fél számára csak idő- és energiapazarlás. A virtuális séta viszont lehetővé teszi, hogy online bejárható legyen az ingatlan, még a megtekintés előtt. Vagyis kiszűri azokat, akikből 100%, hogy amúgy sem lenne tényleges vásárló.
3D virtuális séta – jó az eladónak, jó a vevőnek
Következzen egy újabb személyes történet, amit Balázs osztott meg velünk és a hallgatókkal.
„Én azt szoktam mondani, hogy azért nagyon jó módszer a 3D ingatlanbejárás, mert remekül le tudja szűrni azoknak a potenciális érdeklődőknek a számát, akik valóban meg szeretnék venni az ingatlant.”
Amikor a felesége budapesti lakását árulták, természetesen a profi, hívogató fotók mellett virtuális séta is készült. A legelső érdeklődő nyíregyházi volt (cirka 235 km a fővárostól), aki már ezek alapján azonnal beleszeretett az ingatlanba. Egy másik telefonáló szintén nagyon örült a 3D túrának – ugyanis ebből már látta, hogy az elrendezés nem lesz megfelelő számára. Hálás volt, hogy nem kell feleslegesen utaznia, rengeteg időt és pénzt takaríthat meg. A virtuális séta egyébként a külföldön tartózkodó vásárlók dolgát is megkönnyíti, hiszen ilyenkor még nagyobb távolságokról beszélünk.
Ahány „ház”, annyi technika
Balázs például a Matterportra esküszik – ez egy prémium kategóriás, nagyon-nagyon drága rendszer (előfizetési díja havonta több száz euró), számos extra funkcióval.
Még a távolságok is mérhetővé válnak, azaz az érdeklődő milliméter pontosan meg tudja határozni, hogy kedvenc, újonnan vásárolt kanapéja be fog-e férni a nappaliba. Vagy ott van az úgynevezett „babaház” – oldalfal és mennyezet nélküli, forgatható – nézet, ami szintén nagyon érdekes. Ez főleg többszintes ingatlanoknál jöhet jól, segít átlátni az elrendezést.
Persze a Matterporton kívül rengeteg olyan virtuális séta készítő program létezik, amivel figyelemfelkeltő, profi túra hozható létre. Minden csak az ügyfél igényein, elképzelésein, és anyagi lehetőségein múlik.
Egy jó tanács így a cikk végére: mielőtt döntenél, feltétlenül tekintsd meg az általad kiválasztott szakember korábbi munkáit!
Az én referenciáimat ITT tudod megnézni.
A 3D virtuális séta Magyarországon népszerűségét, ismertségét tekintve még gyerekcipőben jár. Pedig a külföldi ingatlanhirdetéseknél már szinte minimum követelménynek számít. Úgy gondolom, hogy ez egy fantasztikus marketing eszköz az eladók kezében, amivel mindenképpen érdemes élniük!
A cikkről szóló podcast adáshoz kattints ide!
Ha gyorsan, reális áron értékesítenéd házadat, lakásodat, fordulj hozzám bizalommal!